Headline news

Desnivell Positiu: 1000m
Elevació Màxima: 2910m
Diumenge 12 Juliol 2015

Queralbs, de camí al cremalleraLa Gemma, la Núria, la Neus, la Judit i en Jordi de Barcelona direcció de Queralbs amb tota la calma del mon, el cotxe ple de material de muntanya, moltes ganes de passar-ho be. En arriba a Queralbs, ja era hora de menjar... clar que sempre hi ha gana. Així que abans d'agafar el cremallera, vàrem buscar un raconet ombrívol on poder refrescar els peus al riu Freser, i menjar una mica de pasta que ens havia preparat la Gemma.

Amb tota la calma del mon, vàrem enfilar cap a l'estació per agafar el cremallera, no teníem pressa, no podíem entrar a l'apartament fins a les 16:00, així que anàvem en mode turista, carregant motxilles i una nevera plena de teca (i gel).

Un cop instal·lats, tocava descobrir que podíem fer, les nenes varen descobrir el parc aventura, on vàrem fer una mica de tubbing, coltxonetes, i altres activitats... però avui toca anar a dormir d'hora, que dema s'ha de matinar si no volem que el sol ens faci desistir de les nostres intencions de fer el Puigmal (2910m).

Dilluns 13 Juliol 2015

Puigmal, creuament finestrellesEl dia comença amb mal peu, la Gemma no ha pogut dormir mes que 4 horetes per que un bretol s'ha despertar a mitja nit i ha tirat totes les cantimplores, i la Judit s'adona que s'ha deixat les plantilles de les botes a El Masnou, però es que per no portar no porta ni les normals... però al mal temps bona cara, preparem l’entrepà de la Neus, la teca per la resta, ens posem crema, omplim les cantimplores i a les 8:30 comencem a caminar.

La primer part del camí ja la coneixem... és el mateix que vàrem fer ara fa un any quan vàrem anar a fer el Finestrelles... El cel esta clar, no hi ha un sol núvol, i la temperatura es correcte, però hem fet bé de llevar-nos d'hora, fa pinta que tindrem calor.

Semblava que tot anava be, no hi havia massa gent, però ens han passat una parella i una dona fent sky-running. Nosaltres els seguim, el camí esta molt clar, va al costat del riu, no hi ha dubtes, hi ha fites... fins que la parelleta que ens ha passat torna enrere per dir-nos que no es pot passar que el camí esta tallat... mirem el GPS i veiem que el camí va uns 100m més alt i cap a la dreta... no entenem com ens ans perdut, de baixada ho revisarem... després de revisar les opcions, veiem que la mes simple es seguir un camí de cabres a l'esquerra que fa pinta anirà a trobar el camí del Puigmal que surt del Santuari i va per l'esquerra del Roc de l'Ortigar...

Dit i fet, ràpidament retrobem el bon camí, i seguim avançant, fins que seguint el riu sec veiem una resclosa amb molta aigua, i ens preguntem on va a parar tota aquesta aigua, ja que el riu esta sec... en acostar-nos el misteri es resol... l'aigua va a una cova, impressionant. Seguim remuntant el camí, que es fa molt fàcilment, aviat veiem la tartera del Puigmal davant nostre, cada cop mes a prop.

Puigmal Salt d'aiguaPuigmal Salt d'aigua que va a una cova

A la plana abans de la tartera, la Gemma decideix que prefereix no arriscar i es queda prenent el sol mentre la resta ens preparem per remuntar el 450 metres que ens queden. Ja portàvem unes tres hores de camí, val a dir que havíem fet un parell de parades per picar una mica. La resta del camí es de ràpida ascensió, els 450m els vàrem fer en menys d'una hora, i cal tenir en compte que a 150m del cim estàvem fets pols i vàrem parar a fer un mos.

En arribar al cim, una mountain-bike comença a baixar cap a Font-Alba. Al cim la foto de rigor, una parell de nectarines, l’entrepà uns ous passats per aigua... el de sempre. Feia un bon dia, i feia ganes de prendre el sols, reposar i potser fer el Pic del Segre, però no volíem deixar la Gemma sola, pel que sols ens vàrem estar uns 45 minuts al cim.

Vistes del Cami de que puja al PuigmailCim del Puigmal
La baixada es molt ràpida, si no tenim en compte els 30 minuts que ens vàrem prendre per refrescar els peus al riu, el temps seria de 1h 30 minuts, i sense córrer.

Un cop a l'hotel, una bona dutxa, i a plantar tenda, que la Judit i la Neus volen dormir al ras, una mica mes de activitats al parc aventura, i a sopar al bufet de l'hotel on vàrem repetir les patates al forn unes 4 vegades.

Dimarts 14 Juliol 2015

Salt del Grill - QueralbsAvui es dia de tornada, però ens ho prendrem amb calma... res de llevar-se d'hora... però les amazones no vàrem tenir tanta sort, a les 6:30 les vaques ja fan sonar els escallots. Mentre elles esmorzen, un servidor desmunta tenda. Després d'esmorzar, una passejada amb cavall pel camí de les creus, i ja son les 11:45, corre, corre que tenim un cremallera a les 12:00.A Queralbs, una parada tècnica per comprar una mica de fruita i ens tornem a trobar la parella de Castelló, els que es varen perdre i amb el que ens hem creuat 5 o 6 cops.. sembla que ens perseguim.

Ara si, aparquem el cotxe i cap al Salt del Grill, diu el rètol que son 20 minuts.. i si ho fem en 19 minuts, però quina calor, mira si feia calor, que la Gemma es volia banyar... i cop al Salt del Grill, una refrescada al llac, una dutxa al salt d'aigua i a dinar...

Aquí teniu la ruta del Salt del Grill si hi voleu anar

I això s'ha acabat, cap a casa, i a saludar en Narcís!

More about: hiking , moderate

Recent Trails
Pica d'Estats (3.143m) via Réfuge du Pinet
Wednesday 26 th July 2017 - 15:26
Cim de la Pica d'Estats - Etang de Pinet About 2 years ago, I promised Judit that someday we would go hiking with a tent. The initial idea was to cross from la Vall de Núria to Carança through the Nou Creus summit. But realizing that Judit is going to University next year, I thought it was better to do something more exciting and I suggested to hike la Pica d’Estats. At 3,143 metres altitude, Pica d’Estats is the highest mountain in the Catalan Pyrenees and one of the most iconic climbs for Catalan mountaineers.

Canal Roja, Montserrat
Saturday 24 th December 2016 - 17:41
Canal Roja - MontserratCom ja va sent tradició, pels volts de Nadal, amb en Jaume ens hem aventurat a fer la Canal Roja de Montserrat. Una col·lección de rappels força llargs entre mig de una canal estreta i humida.

El Canigó
Wednesday 13 th July 2016 - 17:43
Cim del CanigóAquest estiu aprofitant que estàvem per la Cerdanya per dur la Núria de campaments, la Judit, la Gemma i jo, vàrem aprofitar per pasar uns dies a Vilafranca de Conflent, i una de les excursions que toca fer quan estem per la contrada, es el Canigó. És una muntanya mítica, i això vol dir que hi ha molta gent, i en el meu cas, vol dir que com sempre que l'he fet, l'he fet amb boira.

Le Reculet, Crête de Neiges, Grand Crête
Monday 16 th May 2016 - 17:46
Geneve seen from the Everyday, while driving from back from the school, I can’t avoid looking at the magnificent Jura mountains that surrounds Geneva. For a while I wanted to go to the top of those cliffs. The day is a bit sunny with cloud patches, the snow is almost over in the Jura and the family is busy studding … all perfect excuses to plan a solo hike to the mountains.

Grand Canyon
Saturday 23 rd January 2016 - 17:50
In January 2016, it happened that I had a meeting in Los Angeles, and due a complex agenda the meeting was planned for a Friday and a Monday. What can you do alone a weekend in Los Angeles? Easy, take a plane, flight to Las Vegas, rent a card, drive 400km to arrive at 2:00 AM at the Grand Canyon south rim.