Headline news

Temps: 2h15m
Desnivell Positiu: 426m
Elevació Màxima: 1597m
Montrond, Jura, FranceAvui tenia ganes d'estirar una mica les cames, ... ja feia temps que volia fer els 3 Montronds, i aixi completar la carena que vaig començar quan vaig fer el Reculet.

El cami comença a la base de l'estacio d'esqui del col de la Faucille. El primer és pujar al Petit-Montrond. Es pot fer de moltes formes, de fet hi ha una pista d'esqui amb un telecadira que et deixa al cim. En el meu cas, jo he decidit seguir una pista forestal, l'únic inconvenient es que estava asfaltada fins al cim. Es puja força ràpid, en uns 30 mins ja era al cim de Petit-Montrond. Bones vistes de la Dôle, el Montblanc i de la regio de Ginebra... però no m'hi vull estar massa temps, no te res de maco, es una estació de comunicacions.

views of the Montblanc and Geneva region from MontrondDesde aquí farem carena, ... hi ha un fort desnivell que després ens farà mandra de recuperar. Un cop som al petit coll, encarem desde la cara nord l'ascensió del Montrond, el sol i la neu fan que es faci una mica pesat, pero és molt poc desnivell, i ja veiem el cim. Al cim una colla fen't la petar sobre si agafar Netflix or HBO. No porto aigua, (la cantimplora esta a la nevera)... així que millor no perdre el temps, un parell de fotos i cap al Grand Montrond.

Per arribar al Grand Montrond, no cal baixar gaire, en un no res i ja hi som. Les vistes de la carena son impressionants. Desde el cim del Grand Montrond es pot veure el punt on vaig acabar la carena el dia que vaig fer el Reculet, així que en lloc de baixar, seguim una mica i deixem aquest tram fet.

El mapa indica que desde el punt geodesic BNE, hi ha 2 camins de tornada, decideixo agafar el que va mes directe al cotxe, però el cami no esta traçat... deu ser un cami per raquetes de neu. Toca fer la cabra i travessar el bosc fins a trobar la pista. Un cop som a la pista el camí és molt fàcil i ràpid. En un no res, som a la part mitja de la pista del petite Montrond.

Per acabar d'estirar les cames, baixem per la pista...

Temps total 2h 15m, això que els mapes diuen unes 3h 30m.. a saber que he fet malament.. potser anar massa ràpid.
More about: hikking , europe , moderate , jura

Recent Trails
Aigüestortes - Portarró d'Espot
Tuesday 11 July 2017 - 16:01
Aquestes vacances, hem anat a passar uns dies a la Vall de Boí. Si hi ha una cosa que s’ha de fer, si o si quan estàs a la Vall de Boí és pujar a Aigüestortes.
El Portarró d'Espot és el coll de muntanya que uneix la vall de l'Estany de Sant Maurici amb la vall d'Aigüestortes per l'estany llong.

Tour del Moleson amb neu
Saturday 29 April 2017 - 16:19
Le Moleson, Gruyeres, Friburg, SwitzerlandPel pont del primer de Maig, en Jaume va venir a Suissa. La setmana havia sigut molt fred i plujosa. A finals del mes d'Abril i en vàrem trobar fins a 80cm de neu.

La idea original era anar a fer la via ferrata que puja fins al cim del Moleson, però amb aquesta neu ens vàrem conformar a fer un bon passeig per la neu, estirar les cames i fer una raclette a Gruyere.

Kaaterskill Waterfall, New York
Saturday 8 April 2017 - 16:23
base of the Kaaterskill WaterfallDesprés d'una setmana intensa amb l'equip de connected homes de Honeywell treballant en documentar l'arquitecture de sistemes, tenia casi tot el dissabte lliure ja que el meu vol de tornada ara a les 19:00. Com no volia passar el dissabte a les platges de Long Island, vaig decidir buscar el que podia fer. A unes 2h de la ciutat de Nova York, hi ha la serrelada Catskill Mountains. És un lloc típic on els newyorkinos van a pasar el cap de setmana quan volen estar mes aprop de la natura. Un amic hem va recomenar de visitar les Kaaterskill Waterfall, i així ho vaig fer.

Cim del Matagalls, El MontsenyL’excursió l’hem feta un dia clar d’octubre amb tots els colors de la tardor... Comencem amb una trobada Sant Bernat del Montseny, on deixarem un cotxe, ja que aquest serà el nostre punt d’arribada. Amb cotxe anirem a coll Formic.  D’allà farem el cim del Matagalls, baixarem cap a Sant Marçal i tornarem cap a Sant Bernat.