Headline news

Desnivell Positiu: 1.200m
Desnivell Total: 2.400m
Elevació Màxima: 2.835m
Molts cops associem els Himalaies amb l'Everest i les muntanyes de 8.000 metres. Però la realitat és que els Himalaies son d'una extensió impressionant, d'uns 2.400 kilometres de llarg per uns 400 km d'ample.  El sistema muntanyos compte amb els cims més alts del planeta, però també podem trobar cims d'alçades més modestes, com el Shali peak, de uns 2.830m.

L'aventura comença a Delhi, a on agafem un cotxe fer anar fins a Shimla, son uns 400km, ens estarem unes 10 hores per arribar degut a les condicions de les carreteres a l'India. En època del imperi Britànic, Shimla era la capital d'estiu de l' India. En estar a les muntanyes la temperatura a l'estiu és feia més acceptable. Shimla és una ciutat molt vertical, amb cases modestes, petites i de molts colors. Com tota ciutat de l'India, ens crida l'atenció lo bruts que estan els carrers, però encara més, lo bruts que estan els boscos i les muntanyes.

L'estada la vaig fer a casa del guia. La gent de l'India són especials, no se dir si és la cultura, la religió, les tradicions, ... pero la realitat es que són molt acollidors, i sempre estan per tu sense buscar res a canvi. En Vishal, el guia està orgullos de la seva terra i tradicions.Mentre feiem les passejades, m'anava explicant una mica d'historia, una mica de tradicions, una mica de la seva vida.

L'excursió al Shali Peak, comença amb un parell de hores de cotxe per anar de Shimla fins el peu del cim. El cami és mot facil, recorda els boscos mediterranis, amb pins i pites. A tot començar ens vàrem apropar a una granja, i el pages ens va invitar a fer un tè, haguesim quedat molt malament si no l'haguessim acceptat, així que ens varem parar a fer el tè i xerrar una estona amb ell. Un pages pobre, amb un parell de vaques fameliques, pero que ens volia convidar a dinar com fos. Li vàrem dir que el proper cop, i vàrem enfilar muntanya amunt. Ell ens acompanyar un tram, per evitar que els gossos del seu vei ens fesin la gitza.

El cami fins el cim és un cami de carro, de fet era una via postal (de correos) a l'época de l'imperi britanic. Al cim del Shali Peak hi ha un monestir Indú.

Des del cim, podem veure els Himalaies blancs, els cims de 8.000m i et dones compte de la inmensitat de montanyes que formen la serrelada dels Himalaies.

More about: hiking , asia , moderate

Recent Trails
Aigüestortes - Portarró d'Espot
Tuesday 11 July 2017 - 16:01
Aquestes vacances, hem anat a passar uns dies a la Vall de Boí. Si hi ha una cosa que s’ha de fer, si o si quan estàs a la Vall de Boí és pujar a Aigüestortes.
El Portarró d'Espot és el coll de muntanya que uneix la vall de l'Estany de Sant Maurici amb la vall d'Aigüestortes per l'estany llong.

Tour del Moleson amb neu
Saturday 29 April 2017 - 16:19
Le Moleson, Gruyeres, Friburg, SwitzerlandPel pont del primer de Maig, en Jaume va venir a Suissa. La setmana havia sigut molt fred i plujosa. A finals del mes d'Abril i en vàrem trobar fins a 80cm de neu.

La idea original era anar a fer la via ferrata que puja fins al cim del Moleson, però amb aquesta neu ens vàrem conformar a fer un bon passeig per la neu, estirar les cames i fer una raclette a Gruyere.

Els tres Montronds
Sunday 23 April 2017 - 16:21
Montrond, FranceAvui tenia ganes d'estirar una mica les cames, ... ja feia temps que volia fer els 3 Montronds, i aixi completar la carena que vaig començar quan vaig fer el Reculet

Kaaterskill Waterfall, New York
Saturday 8 April 2017 - 16:23
base of the Kaaterskill WaterfallDesprés d'una setmana intensa amb l'equip de connected homes de Honeywell treballant en documentar l'arquitecture de sistemes, tenia casi tot el dissabte lliure ja que el meu vol de tornada ara a les 19:00. Com no volia passar el dissabte a les platges de Long Island, vaig decidir buscar el que podia fer. A unes 2h de la ciutat de Nova York, hi ha la serrelada Catskill Mountains. És un lloc típic on els newyorkinos van a pasar el cap de setmana quan volen estar mes aprop de la natura. Un amic hem va recomenar de visitar les Kaaterskill Waterfall, i així ho vaig fer.

Cim del Matagalls, El MontsenyL’excursió l’hem feta un dia clar d’octubre amb tots els colors de la tardor... Comencem amb una trobada Sant Bernat del Montseny, on deixarem un cotxe, ja que aquest serà el nostre punt d’arribada. Amb cotxe anirem a coll Formic.  D’allà farem el cim del Matagalls, baixarem cap a Sant Marçal i tornarem cap a Sant Bernat.