Headline news

Dificultat: fàcil
Temps: 3h 30m
Desnivell Positiu: 750m
La ruta comença a l'estació superior del funicular del Saleve. S'hi pot arribar amb cotxe sense problemes. La primera part de l'excursió transcorre molt a prop de la carretera, esta ple de "domingueros" que van a fer la barbacoa a algun dels balcons del Saleve, o a l'observatori.

Comencem per un cami que surt per la part posterior del telefèric, travessarem un parell de cops la carretera per un cami en mig d'un bosc força fresc. El cap d'una estona arribem a una base de llençament per parapents, amb unes molt bones vistes de Ginebra i el llac. Una mica més amunt arribarem a l'observatori, que no es més que un restaurant i una base per radio-enllaços, amb molts curiosos arribats en cotxe per fer el picnic. En aquest punt tenim unes grans vistes del Montblanc per un costat i del llac Leman per l'altre.

Ara ja comencem a veure que estem deixant enrara la gent, i que cada cop estem mes aprop de un forç precipici a la nostra dreta. El cami s'endinsa de baixada al bosc fins a arribar a la Corraterie. El cami es fàcil, amb vistes molt aereas. S'ha d'anar amb compte amb el cap, el passadis entre la roca no esta fet per gent alta. Les vistes dels pobles d'abaix la vall son inmillorables.

Cap al final de la Corraterie, veiem un forat a la roca immens. Sembla una cova. Per poder-hi arribar hem d'entrar al bosc i baixar una mica més. Desde el bosc, quan veiem que som a sota, tenim que pujar per un caminet de pedres fins a posar-nos sota de l'arc de la cova. Un cop a dins, veiem que la cova no te sostre, estem al "trou de la Tine".

Seguint el cami de baixada, arribarem a la "grotte de Orjobet". És una cova que te una sortida per dalt i per baix, a la que han posat unes escales. Forma part del cami per anar desde "Le Coin" fins a la Corraterie. Desde aqui nosaltres varem fer mitja volta i cap el cotxe.

Les guies recomenen portar una corda pels nens, pero no n'hi ha per tant. Si es segueixen les mesures de precaució normals de la montanya, i no es pateix de vertigen, aquesta és una excursió molt senzilla i recomanable per a tothom.

More about: easy , europe , hiking

Recent Trails
Aigüestortes - Portarró d'Espot
Tuesday 11 July 2017 - 16:01
Aquestes vacances, hem anat a passar uns dies a la Vall de Boí. Si hi ha una cosa que s’ha de fer, si o si quan estàs a la Vall de Boí és pujar a Aigüestortes.
El Portarró d'Espot és el coll de muntanya que uneix la vall de l'Estany de Sant Maurici amb la vall d'Aigüestortes per l'estany llong.

Tour del Moleson amb neu
Saturday 29 April 2017 - 16:19
Le Moleson, Gruyeres, Friburg, SwitzerlandPel pont del primer de Maig, en Jaume va venir a Suissa. La setmana havia sigut molt fred i plujosa. A finals del mes d'Abril i en vàrem trobar fins a 80cm de neu.

La idea original era anar a fer la via ferrata que puja fins al cim del Moleson, però amb aquesta neu ens vàrem conformar a fer un bon passeig per la neu, estirar les cames i fer una raclette a Gruyere.

Els tres Montronds
Sunday 23 April 2017 - 16:21
Montrond, FranceAvui tenia ganes d'estirar una mica les cames, ... ja feia temps que volia fer els 3 Montronds, i aixi completar la carena que vaig començar quan vaig fer el Reculet

Kaaterskill Waterfall, New York
Saturday 8 April 2017 - 16:23
base of the Kaaterskill WaterfallDesprés d'una setmana intensa amb l'equip de connected homes de Honeywell treballant en documentar l'arquitecture de sistemes, tenia casi tot el dissabte lliure ja que el meu vol de tornada ara a les 19:00. Com no volia passar el dissabte a les platges de Long Island, vaig decidir buscar el que podia fer. A unes 2h de la ciutat de Nova York, hi ha la serrelada Catskill Mountains. És un lloc típic on els newyorkinos van a pasar el cap de setmana quan volen estar mes aprop de la natura. Un amic hem va recomenar de visitar les Kaaterskill Waterfall, i així ho vaig fer.

Cim del Matagalls, El MontsenyL’excursió l’hem feta un dia clar d’octubre amb tots els colors de la tardor... Comencem amb una trobada Sant Bernat del Montseny, on deixarem un cotxe, ja que aquest serà el nostre punt d’arribada. Amb cotxe anirem a coll Formic.  D’allà farem el cim del Matagalls, baixarem cap a Sant Marçal i tornarem cap a Sant Bernat.